Akcja „Lżejszy tornister”

 

Aktualizacja informacji na temat projektu z dnia 10.12.2018

  • przeprowadzone zostało badanie wagi plecaków w klasach IV i V, po czym stwierdzono, że waga tornistra stanowi 20% wagi dziecka, co przekracza nomy o 5-10%
  • zakupiono podręczniki do j. polskiego, historii i geografii, aby dzieci nie musiały nosić swoich do szkoły, będą miały po jednym egzemplarzu na ławkę

Nasze dzieci dźwigają bardzo ciężkie plecaki. Uczniowie klas 0 – 3 mają możliwość korzystania z szafek w klasach. Niestety w klasach 4 – 6 takiej możliwości już nie ma. W związku z tym Rada Rodziców, w porozumieniu z Dyrekcją Szkoły, proponuje następujące działania, by odciążyć dziecięce plecaki:

  1. Nauczyciele przedmiotów tj. religia i informatyka oraz przyroda w kl. 4 nie wymagają przynoszenia książek na lekcję. Podręczniki służą do nauki w domu, a w szkole wiedza jest przekazywana przez nauczyciela.
  2. Nauczyciele innych przedmiotów, a szczególnie matematyki, przyrody i historii precyzyjnie określają, które ćwiczenia będą potrzebne na następnej lekcji i czy będzie potrzebny podręcznik.
  3. Uczniowie umawiają się, które dziecko z pary w ławce przynosi podręcznik do matematyki, a które do polskiego, tak, by te podstawowe książki z przedmiotów były dźwigane naprzemiennie. Ta sama zasada dotyczy historii i przyrody. W wypadku, gdy uczeń zapomni podręcznika, nauczyciel nie wyciąga z tego konsekwencji i uzupełnia ten brak w ławce książką z puli podręczników zakupionych przez Radę Rodziców lub przekazanych Szkole przez rodziców.
  4. Uczniowie wspólnie korzystający z podręcznika w ławce, są wyrozumiali dla koleżanki/kolegi, który np. wolniej czyta lub rozwiązuje zadania, nie okazuje zniecierpliwienia.
  5. Uczniowie dokładają wszelkich starań, by pamiętać o tym, które podręczniki mają nosićDzieci dbają o swoje książki, nie piszą w nich długopisami ani flamastrami, nie mażą po okładkach. Zawsze starają się pamiętać, że w przyszłym roku szkolnym ich podręczniki będą służyć innym uczniom.
  6. Dzieci codziennie sumiennie pakują w domu plecaki, sprawdzając, czy zostały wyjęte nieprzydatne w kolejnym dniu książki, ćwiczenia i zeszyty. Rodzice kontrolują pakowanie oraz starają się przekonać córki i synów, że naprawdę nie trzeba mieć zawsze swojej książki.
  7. Rodzice kupują dzieciom niezbyt grube zeszyty, maksymalnie 60-cio kartkowe, unikając tych w twardych, ciężkich okładkach
  8. Dyrekcja, Rada Rodziców i Rada Pedagogiczna są otwarte na wszelkie inne pomysły, które sprawią, że tornistry naszych pociech będą lżejsze, a dzieci nie będą przypominały wielbłądów.
  Stworzone przez admin, 12.02.2014 8:27
  Zmodyfikowane przez Łukasz (Sekretarz RR), 21.01.2019 0:21